Jezus = Koning, ook jouw Koning?!

Kinderclub Voltreffer 13 5 2023 hemelvaart13 mei 2023

Het was een bijzondere dag alleen wisten de discipelen dat nog niet. Jezus was weer opgestaan uit de dood, ze hadden samen bij het meer van Galilea gestaan en herinneringen opgehaald van de tijd dat ze hier op aarde met Jezus waren geweest. En Jezus had hen een bijzondere opdracht gegeven: Ga in de hele wereld de blijde boodschap vertellen!


Welke blijde boodschap? Dat Jezus koning is, Hij is opgestaan uit de dood en regeert. En waarom is dat belangrijk ook voor jou? Omdat Jezus stierf aan het kruis kunnen jou verkeerde dingen (de Bijbel noemt dat zonde) vergeven worden, als je ze eerlijk tegen Hem vertelt. Daar hoef je zelf dan geen straf meer voor te krijgen maar word je voor altijd gelukkig en dat begint hier op aarde al.
Na deze opdracht gebeurde er iets bijzonders, de voeten van Jezus kwamen los van de grond en langzaam steeg hij steeds hoger de lucht in. Tot dat er een wolk kwam en de discipelen Hem niet meer konden zien. Ze waren verbaasd en begrepen nog lang niet alles. Maar een ding wisten ze wel, ze hadden een belangrijke opdracht: de blijde boodschap vertellen.


En dat dezen deze ook aan iedereen die ze kende of in de stad Jeruzalem woonde, sommige mensen luisterden heel goed en vertelde eerlijk hun verkeerde dingen aan God. Andere mensen vonden het maar belachelijk en geloofde er niets van. De discipelen werden uitgelachen, in de gevangenis gedaan, wat gemeen! Misschien herken jij dat wel, je weet dat Jezus jou Redder is en vertelt er graag over. Maar andere kinderen lachen je uit of sluiten je buiten, dat is niet leuk. Weet dat Jezus elke dag bij je is Hij zorgt voor je, helpt je en zal altijd van je blijven houden.
Vandaag was het ook weer tijd voor een nieuw liedje wat past bij ‘doorvertellen’. Met elkaar speelden en zongen we uit volle borst! Daarna hebben we een mooie knutsel gemaakt met glow in the dark stiften. En gelukkig, er was nog even tijd over om te voetballen!😊

Kinderclub Voltreffer 13 5 2023Kinderclub Voltreffer 13 5 2023 2

Afdrukken E-mail