Terugblik Open Lucht Bruiloft

bruiloft 2Heb je ze gezien? De rode tenten afgelopen zaterdag in Hoorn. Het nieuwe club seizoen is weer begonnen! Misschien was je erbij, dan kan je het verhaal teruglezen en de foto's bekijken. Heb je het gemist en ben je benieuwd wat we hebben gedaan, lees gauw verder:

Wat was het een feest op de Open Lucht Bruiloft! Met de mooie slingers, ballonnen, een juf verkleed in een echte trouwjurk! En met veel spelletjes, het springkussen en het knutselwerkje wat je kon maken.
's morgens op het grasveld achter de BvB School en 's middag op het grasveldje in de Vijzelmolen.

En feest was het niet alleen bij ons, maar ook in het verhaal uit de Bijbel waar over verteld werd. Een bijzonder verhaal waar het leek dat er alleen maar gewone mensen waren, maar dat was niet zo, de Heere Jezus was er ook en Hij liet zien dat Hij alles kan!

Maar eerst kwam de introductie: oei wat was dat vervelend de juf en meester zouden gaan trouwen maar de juf was haar ring verloren! Hoe kon de meester nu zeker weten dat de juf echt van hem hield? We hebben allemaal gezocht in de tent en gelukkig vonden we de ring!

Een ring is een teken van trouw. En trouw zijn betekenend: ik doe wat ik zeg. Doen wij dat altijd en overal? Nee helaas niet en daarom zijn er zo veel verdrietige dingen in de wereld. Maar er is Een Iemand die altijd doet wat Hij zegt!

Het feest op de bruiloft was in volle gang, mensen aten en dronken heerlijk met elkaar, totdat... de wijn op was! Wat erg! Zonder wijn kon het feest niet door gaan. Het feest was nog maar halverwege, hoe moest dat nou? De gasten maar naar huis sturen? Dat kan toch niet? De Heere Jezus was ook uitgenodigd op de bruiloft en Hij kan alles, Hij kon ook dit probleem oplossen. Maar zou Hij dat doen? Zijn moeder Maria probeerde het alvast te regelen en Hem een stille hint te geven.

Maar deed de Heere Jezus gelijk wat zij vroeg? Nee hij leerde haar en ons een belangrijke les: Wat moeten we doen als de Heere niet direct antwoord geeft? a) stoppen met bidden? b) blijven drammen bij de Heere omdat je het zo graag wilt? c) blijven vragen of Hij je wil helpen maar erbij bidden, Heere hoe U het wilt en wanneer U het wilt. Die laatste C is hoe de Heere het in de Bijbel zegt. Hij wil heel graag dat we Hem om alles vragen maar Hij is veel wijzer dan ons en daarom weet Hij wat het allerbeste voor ons is.

De Heere Jezus gaat later naar de bedienden toe die hadden veel kruiken staan waar water in kon. "Vul alle kruiken met water", zei de Heere Jezus, "en daarna moet je een beker bij de ceremoniemeester brengen". Een hele vreemde opdracht, niet het water was op maar de wijn! Maar de bedienden deden wat Jezus zei en... toen de ceremoniemeester het 'water' proefde was het geen water maar wijn!! De Heere Jezus had water in wijn veranderd! Hij heeft de hemel, aarde, bomen, dieren jou en mij gemaakt. Hij kan ook water in wijn veranderen!

Maar wat nog veel belangrijker is: Hij kan jou hart wat vol zit met verkeerde dingen, schoon maken. Zoals we geboren zijn hebben we een hart met verkeerde dingen (zonden) die niet doet wat God van ons vraagt. En daarom kan je ook niet bij Hem horen. Maar de Heere Jezus kwam naar de aarde om ons leven over te doen en te sterven aan het kruis. En daarom kan jij, als je je verkeerde dingen tegen Hem verteld, weer bij Hem horen en zal je heel gelukkig worden. Gebeuren er dan geen verdrietige dingen meer? Helaas wel, maar in alle verdrietige en blijde dingen helpt Hij je.

De Heere Jezus kan alles, is 100% te vertrouwen en wil heel graag dat je Hem elke dag om hulp vraagt en je verkeerde dingen eerlijk aan Hem verteld. Hij doet wat Hij zegt en zal elke dag bij je zijn als je Hem kent.

Deze bruiloft is voorbij, maar de volgende keer club, dat is aanstaande zaterdag 14 september al. Is er weer een bruiloft! Deze keer niet buiten maar binnen op de club. Jij bent van harte uitgenodigd! Er volgt een speciale uitnodiging via de post met nog een extra kans om een prijs te winnen.

Tot de volgende keer!

IMG 20190907 WA0022IMG 20190907 WA0009

Afdrukken E-mail