Het allerbelangrijkste verhaal!

Pasen23 maart 2024
 
Dat hoorden we afgelopen zaterdag op de kinderclub. Er staan heel veel mooie en belangrijke verhalen in de Bijbel en ze zijn allemaal waar. Deze keer was het verhaal heel speciaal: het begon verdrietig maar eindigde bijzonder en mooi! 
 
Het verhaal begon met Jezus die gevangengenomen werd. Zijn leerlingen die 3 jaar bij Hem geweest waren lieten Hem in de steek, verraadde Hem of logen erover dat ze bij Hem hoorden. Dat was niet mooi. 
De Heere Jezus werd over van alles beschuldigd, het waren allemaal leugens en toch kregen ze het voor elkaar dat Jezus gekruisigd moest worden een erge, pijnlijke en verdrietige straf! 
 
Waarom moest Jezus gekruisigd worden? Had hij gelogen, gestolen, lelijke dingen gedacht, gepest? Voor zo'n erge straf moest je wel iets heel ergs hebben gedaan! De Heere Jezus had niets verkeerd gedaan! En toch stierf Hij aan het kruis. Weet je waarom? 
Omdat Hij van jou houdt! Jij en ik zijn zoals we geboren worden mensen die verkeerde dingen doen, zonden noemt de Bijbel dat. 
En zonden kunnen niet samen met de Heere God in de hemel, die zonden moeten gestraft worden eigenlijk door jou en mijzelf maar als jij spijt hebt van je verkeerde dingen en om vergeving vraagt aan God, heeft Jezus in plaats van jou de straf gekregen toen Hij stierf aan het kruis. En mag jij voor altijd bij de Heere God in de hemel wonen!
 
Nadat Jezus gestorven was aan het kruis, werd Hij begraven. De mensen die van hem hielden dachten nu is Jezus dood. 
Nu kan Hij niets meer doen. Maar wat waren ze verbaasd toen ze een paar dagen later bij het graf kwamen en Jezus daar niet meer was. 
Twee engelen vertelden: Hij is hier niet, Hij is opgestaan! Jezus leeft! En nu nog steeds, Hij is in de Hemel en zet daar de stoelen klaar. Voor ieder kind wat om vergeving vraagt reserveert Hij een plekje! 
Pasen = het allerbelangrijkste verhaal uit de Bijbel
 
Na het verhaal was het tijd voor de knutsel of een potje voetbal tussen de buien door kon dat precies. 
 
Zien we je de volgende keer weer? 
kinderclub
 

Afdrukken E-mail

De Samaritaan die helpt

Afbeelding19 maart 2024

Het was een heerlijke clubochtend vanmorgen. Er kwamen wel 18 kinderen, heel fijn zeg! We luisterden naar een verhaal over een man die door rovers overvallen werd. Gelukkig kwam er al snel een priester langs. Dat is iemand die in de tempel werkt, het huis van God. Die zal vast wel helpen, want God wil dat we iedereen helpen. Maar nee, de priester was ook bang voor rovers en liep hard door. Toen kwam er een Leviet langs, dat is een hulppriester. Ook hij weet heel goed dat je mensen in nood moet helpen. Maar de Leviet liep ook als een haas voorbij. Als derde kwam er een Samaritaan langs. Dat is een vijand. Die stapte van zijn ezel af en hielp de arme, gewonde man. Hij bracht hem zelfs naar een herberg en betaalde geld voor hem. Natuurlijk wisten we al snel wie er juist gehandeld had: de Samaritaan natuurlijk! Maar doen wij ook net als de Samaritaan? Hij hielp zijn naaste, ook al was dit zijn vijand. In de Bijbel gaat het over Iemand die zelfs ging sterven voor Zijn vijanden. Dat is Jezus. Hij ging sterven aan het kruis, zodat zijn vijanden (mensen die niet in Hem geloven) toch in Hem gaan geloven en voor altijd gelukkig zullen zijn!

Over twee weken, op 23 maart is het weer club. Kom je ook luisteren naar het verhaal?

Afdrukken E-mail

Eén woord is genoeg!

hoofdman24 februari 2024

Wat hebben we vandaag weer een fijne ochtend met elkaar gehad! We begonnen de ochtend met zingen en zongen alvast een liedje over Pasen: ‘daar juicht een toon’. We hebben het toen al een beetje over Pasen gehad, maar met Pasen horen jullie het hele verhaal. Na het zingen hebben jullie geluisterd naar het Bijbelverhaal. Het verhaal ging over een Romeinse officier die in een Joods dorpje woonde. Een Romeinse Officier is iemand die bevel gaf aan 100 soldaten. Een belangrijke man dus.

Deze Romeinse officier had een zieke knecht. Dit was een knecht waar hij een goede band mee had en daarom wilde de romeinse officier heel graag dat de knecht weer beter zou worden. Maar niemand kon Romeinse officier helpen, maar de Romeinse officier had van Jezus gehoord en stuurden daarom Joodse mannen naar Jezus toe om te vragen of Jezus de romeinse officier wilde helpen. En zo gingen de Joodse mannen naar Jezus toe en Jezus ging met hen mee naar het huis van de Romeinse officier. Maar toen de Romeinse officier hoorde dat Jezus onderweg was naar zijn huis stuurde hij vrienden naar Jezus toe. De vrienden zeiden: ‘Onze vriend zegt: doe geen moeite om naar mijn huis te komen, ik ben het niet waar dat U in mijn huis komt, maar spreek één woord en mijn knecht zal genezen.’ Één woord?! Ja de Romeinse officier geloofde echt dat Jezus dat kon. Jezus was verbaasd over het geloof van de man en zei: ‘Onder de Joden heb ik nog niet zo’n geloof gevonden, ga maar naar huis en wat u gelooft zal gebeuren.’ En zo gebeurde het dat door alleen het woord van Jezus de knecht beter werd. Jezus verloste de knecht van zijn ziekte. Zo kan Jezus ons ook verlossen van onze zonden. Zonden zijn de verkeerde dingen die wij allemaal doen en die brengen scheiding tussen ons en God. Denk aan liegen, niet luisteren naar onze vader of moeder of meester of juf, slechte gedachten hebben over andere kinderen van school. God zegt in de Bijbel dat de zonden gestraft moeten worden. Wij kunnen niet van die zonden af komen door goede dingen te doen, maar wij hebben iemand nodig die de straf betaald. En dat heeft Jezus gedaan!

Na het Bijbelverhaal hebben we met een muziekje aan geknutseld. En zo vloog de ochtend voorbij, maar gelukkig is er binnenkort weer club! De volgende keer is de club op 9 maart, kom jij ook?

24 februari 2024 124 februari 2024

Afdrukken E-mail

Kinderkerstfeest - Het Lichtfeest!

Wijzen uit het oosten23 december 2023

We zaten in een dubbele kring, vandaag is extra speciaal wat papa, mama, opa of oma mocht ook mee naar de kinderclub. En we hadden speciaal voor hen nog wat bijzonders voorbereid. Wil je weten wat dat was..? Lees snel verder.

Lichtjes je ziet ze overal in de straten, winkels en misschien hebben jullie wel een kerstboom thuis. Gezellig hè.
Weet je dat er één Licht is dat nooit uitgaat? Dat Licht is niet zomaar een lamp op de zon, sterren of maan nee het is iemand.
En aan die iemand denken wij met kerstfeest. Het is de Heere Jezus, Hij werd geboren in een beestenstal in Bethlehem.

Zijn geboorte werd verteld met licht. De engel die Maria vertelde dat ze moeder zou worden. De herders die midden in de nacht heel veel licht zagen door een prachtig koor van Engelen. Wijze mannen die een hele verre reis maakten omdat ze en bijzondere ster zagen. Allemaal mensen die bij Jezus Het Licht van de wereld op bezoek gingen.

Waarom is kerstfeest belangrijk voor jou? Jezus kwam als baby naar deze aarde om op te groeien, hij is net zo oud geweest als jij bent.
Hij kwam met een belangrijke opdracht, licht brengen in jouw hart wat donker is door de verkeerde dingen die je doet. Zonde noemt de Bijbel die. Jezus wil graag dat het goed komt tussen jou en Zijn vader in de hemel.
En daarom stierf Hij aan het kruis, zodat als jij vergeving vraagt aan God voor de dingen die je verkeerd gedaan hebt. Niet jij de straf daarvoor krijgt maar die heeft Jezus gekregen. Zodat jij voor altijd gelukkig kan zijn ondanks moeilijke dingen in je leven.

Nu is het tijd voor de verrassing. Met elkaar hadden we een mooie tekst uit de Bijbel met gebaren geleerd en een themalied. Die hebben we uit het hoofd opgezegd en gezongen. Met een groot applaus van de papa's en mama's.
Dat was best even stil zitten, de hoogtste tijd voor warme chocolademelk, slagroom en wat lekker.
Ondertussen maakten we een mooie ster met een lichtje erin om mee naar huis te nemen.
En voordat we naar huis gingen, mocht iedereen een tasje met wat lekkers en een boek meenemen.
Het was supergezellig en we hebben veel geleerd en gedaan met elkaar.

Tot snel op de club!

 IMG 5490IMG 5512IMG 5515

Afdrukken E-mail

Een man die naar India ging

kruis25 novmeber 2023

Wat hebben we zaterdag weer een fijne ochtend met elkaar gehad! We hoorden over William Carey, een man die lang geleden in Engeland woonde. Toen hij de Heere Jezus leerde kennen, wilde hij daarna niets liever meer dan andere mensen ook vertellen dat Jezus gekomen is om mensen te redden van hun zonden: alle dingen die zij verkeerd doen, niet zoals God het wil. Want alleen als je Jezus kent, ben je echt gelukkig! William reisde naar India en ging daar aan mensen die nog nooit van Jezus gehoord hadden over Hem vertellen. Het duurde lang, maar na zeven jaar gingen ook daar mensen in Jezus geloven! Ken jij Jezus ook? Vertel jij ook aan de mensen om je heen over Jezus? Dat is soms moeilijk, maar God belooft in de Bijbel dat Hij jou helpt!

We knutselden een kaarsjeshouder uit India, met allerlei kleine kraaltjes. Het was erg gezellig! Ben jij er volgende keer (9 december) ook bij?

 

Afdrukken E-mail